Wednesday, July 11, 2012

MasterChef Celebrity Malaysia 2012 IPad dan Speaker

Assalamualaikum ?? Salam Sejahtera !!


Episod kali ini menyaksikan kelima-lima celebrity dikehendaki untuk menghasilkan menu masakan berdasarkan 5 buah lagu yg telah dipilih oleh Juri MasterChef Celebrity Malaysia. Setiap celebrity akan mendapat sebuah lagu. Juliza Adlizan ialah celebrity yg dipertanggungjawabkan untuk memilih lagu untuk dirinya sendiri, Soo Wincci, Dato Fazley, Farouk Husin dan Angah Raja Lawak. Fuhhhhhh bisa bonar ini tugasan, bukan?! Hahaha.

Kenapa Juliza Adlizan yg kena pilih lagu untuk keempat-empat celebrity yg lain? Hmmmmm ini adalah kerana beliau telah berjaya memenangi Ujian Peti Saji Misteri pada hari sebelumnya. So sudah terjawablah soalan kenapa diletakkan IPad dan Speaker di hadapan Juri Masterchef Celebrity Malaysia untuk Ujian Cipta Rasa kali ini, kan??? Pasang lagu di IPad, dengar di speaker dan masak!! Gitu :)



Juliza Azlizan telah memilih lagu Manis nyanyian Zainal Abidin. Sha berpendapat walaupun lagu yg beliau pilih itu agak cool dan rileks tetapi agak sukar untuk diterjemahkan kepada menu MasterChef Celebrity Malaysia. Bagi Sha jikalau seseorang itu agak complacent, yakni satu keadaan yg selesa maka tiada tekanan untuk beliau berusaha bersungguh-sungguh demi sesuatu kejayaan. Ternyata menu yg telah dihidangkan oleh Juliza iaitu Tropika Mania tidak begitu digemari oleh para Juri. 



Juliza Adlizan telah memilih Soo Wincci untuk lagu Dari Sinar Mata nyanyian Bumiputra Rockers. Pada pendapat Sha Juliza ingin mencabar kredibiliti Soo Wincci apabila memilih sebuah lagu Rock Kapak untuk Soo Wincci !! Amoi tu sudah tentu tak pernah dengar lagu rock tersebut, bukan? Huhu.. Tetapi Soo Wincci telah berjaya membuktikan kepada semua bahawa beliau seorang celebrity yg profesional dan sanggup menerima apa jua cabaran. Kreativiti beliau terserlah apabila menu masakan beliau mendapat pujian dan seterusnya melayakkan beliau menjadi celebrity pertama yg layak ke FINALIS MasterChef Celebrity Malaysia. Beliau menamakan menu masakannya Dari Sinar Mata. Tahniah Soo Wincci !!!! *WinkWink*







Juliza Adlizan telah memilih lagu Tamil untuk tugasan Dato Fazley. Kesiannya........ Dalam hati Dato Fazley mintak sangat supaya Juliza tidak memilih beliau untuk lagu Tamil tersebut. Nasib badan...... Walau bagaimanapun Dato Fazley berjaya menyiapkan menu masakan yg beliau namakan Chicken Wellington Come To India. Wah wah wah.. ayam dari New Zealand terus ke negara India ye?? Hahaha.... Tapi kira okay sebab lagu Tamil tersebut mempunyai rentak yg rancak. Farouk Hussain siap joget-joget lagi bila dengar lagu tersebut. Hahaha......






Juliza Adlizan telah memilih lagu Apa Dah Jadi nyanyian Dato SM Salim untuk Farouk Hussain. Lagu tu is a bit catchy dan pasti akan menjadi siulan bagi sesiapa yg mendengarnya, kan?? Farouk telah menyediakan hidangan Popiah dan menamakan menu masakan itu 'Apa Dah Jadi'. Kreatif sungguh Farouk ni. Pada pendapat Sha Farouk seorang celebrity yg versatile dan tagline yg amat sinonim dengan peribadi beliau ialah "Think Out Of The Box". Huhuhu....






Angah Raja Lawak sangat gembira tatkala mendengar lagu Dan Sebenarnya nyanyian Yuna itu dimainkan. Angah bertambah-tambah gembira apabila nama beliau telah disebut oleh Juliza Adlizan untuk lagu tersebut. Hahahaha. Angah lantas terfikir akan jiwa remaja yg suka makan steak dan kaitkan dengan lagu cinta itu. Huhuhu... Not Bad lahhhhh Angah ni. Beliau menamakan menu masakannya Dan Sebenarnya. :)




Penghujung episod ini menyaksikan Soo Wincci adalah celebrity pertama yg berjaya melayakkan diri ke FINAL MasterChef Celebrity Malaysia 2012. Maka dengan itu keempat-empat celebrity yg lain akan berada di pentas untuk Ujian Penyingkiran untuk episod seterusnya. Stay tuned !!!!

12 comments:

|| NaFiRaa || said...

Makasih sha sebab tolong review pasal MC nih.. rumah zura x de astro.. tak pernah tengok pon rancangan nih..:)

pinky said...

dah episode brp ya??? kita tgk kat utube jer... tp skrg astro dh xkaci tgk...=(

izla said...

tak sangka soo wincci menang episod ni sbb dia x pernah tau pon pasal lagu rock kan

Alyza Fisol said...

bile final erk?

anne said...

unik jugak kan kak?heeee

Unknown said...

rasanya soo winchy ni ada aura utk menang la

SheeLittleSunshine said...

wahhh..
kak sha follow up yerr masterchef nie.. hehe
my cuma tengok 1st epsod jak hehe..
agak2nya sepa yg menang erk?

- zuriey - said...

bila la nak pandai masak camni..hehe

Afasz said...

unik dan kreatif la.

ProfHariz said...

Rasa2 akak sapa yang menang ?

Unknown said...

mak aih..wat menu berdasarkan lagu..mmg kena pnya idea yg kreatif dan penuh imaginasi la kalo cmni

Obat Herbal Infeksi saluran kemih said...

tampilan menu makananya sangat mengoda sekali.. nyam nyam nyam.. enak yee...

Post a Comment

Terima kasih daun keladi
Esok pagi singgah blog I lagi !!

Boleh? :))

Apa-ape pun terima kasih sebab sudi komen,ye !!