Tuesday, March 13, 2012

Asam Garam Hidup & Sunset di Port Kelang

Assalamualaikum ???

Kadang-kadang kita tak tahu apa kesudahannya hidup kita ini. Sebagai manusia biasa yg beragama Islam kita wajib percaya akan Qadaq dan Qadar yg ditentukan oleh Allah. Lumrah seorang manusia yg mahukan perubahan dalam diri dan sentiasa ingin menyahut cabaran. Tetapi ada kalanya manusia itu akan kalah dengan mainan hidup dan sesuatu yg berlaku tanpa diramal.


Benarlah kata-kata Inggeris yg berbunyi "Expect The UnExpected". Manusia itu memang boleh merancang tetapi cerita kesudahannya hanya Allah Yang Maha Mengetahui. Sejauh manapun kuatnya sesorang manusia itu mengatasi masalah yg dialaminya kadang-kala akan tewas juga akhirnya. Apabila dah sampai satu tahap yg tidak boleh diterima lagi, sesorang manusia itu akan "Give-Up".


Akhir kata, Sha kongsikan pemandangan yg sangat cantik yg Sha rakamkan di Port Kelang suatu masa dahulu.

Keadaan yg biasa seperti hari-hari yg seseorang manusia lalui.

Ada cahaya yg bakal menyinari kehidupan sesorang mansuia itu. Bersediakah seseorang manusia itu untuk mengharungi cabaran baru?

Asam garam dalam hidup seseorang manusia untuk mengubah kehidupannya dan melalui satu fasa anjakan paradigma.

Mungkinkah perubahan itu menjadi seperti yg diimpikan suatu masa dahulu?

Cabaran yg bakal mendatang.

Mungkinkah ada sang cahaya di hujung sana?

Cantiknya tatkala sang mentari tenggelam. Subhanallah. 

16 comments:

KiD said...

bestnyaaaa... jarang lepak di port kelang

~diAhOntHeblOg~ said...

wow..cahaya die bestnye...

Fazrol said...

Cantiknya.. saya suka yg last ngan 2nd last tue..

aKSARAfENDI said...

rncang,usaha dan redha..btol x?hehehe
pmndgn yg cntik..suke tgk pmndgn laut,langit dan cahaya..indah ciptaan Allah..

madammondoq said...

amboi sha!! bermadah pujangga!!

Sha said...

Kid....

Jauh jugak kid nk dtg dari putrajaya to port kelang kan? eehehe

Sha said...

DiahOnTheBlog...

ehh ni Diah yg pergi karoks blogger tu ke? hello....

Sha said...

Fazrol...


thanks sbb suka gambar tu. kami guna kamera kat hp nokia ms tu..huhu

Sha said...

Aksara Fendi...

yes tepat sekali. kena tawakal dgn apa yg kita buat :)

Sha said...

Madam.....

Muahahaha.... tu lah ..sha tgh test power sebenarnya. ahaks

Sharinginfoz said...

cantiknya gambar2 ni

dropby said...

Matahari terbenam sudey... =]

Your hubby.
^_^

aidajusoh said...

cantik gambar sunset :)

Sha said...

Shariginfoz......

time kasih.. gambar ni bukannya di ambil oleh jurukamera professional tau...huhu

Sha said...

Dropby.....

tq tq dear !!!! hahaha

Sha said...

Aidajusoh......

cantik kan ? Subahallah... semua tu kuasa Allah SWT, kan?

Post a Comment

Terima kasih daun keladi
Esok pagi singgah blog I lagi !!

Boleh? :))

Apa-ape pun terima kasih sebab sudi komen,ye !!