Friday, February 24, 2012

Free Shuttle Bus Services to/ from IPC Shopping Centre

Assalamualaikum ???

Hello semua? May be ramai yg tak tahu fasal servis ni oleh Ikano Power Centre, Mutiara Damansara. It is indeed such a very friendly service, kan? Could'nt agree more? Ihiks..

Sejak Sha kerja kat Damansara, namely kat Q Partner Travel & Tours Sdn Bhd yg terletak dalam shopping mall IKANO tu, banyak benda yg baru Sha explore terutama bab-bab pengangkutan awam. Ecewahh kalau sokmo drive kereta sendiri memang satu benda tentang public transport kita tak akan tahu, kan? Macam orang kata, bila kita lakukan/amalkan secara praktikal barulah kita faham. Kalau setakat belajar teori memang susah nak faham. Bila kita sendiri yg naik public transport, barulah kita tahu selok-beloknya.  

Sebenarnya pada awal permulaan Sha memang menggunakan public transport dan servis bas percuma ulang-alik dari LRT Kelana Jaya ke IKANO dan dari IKANO ke LRT Kelana Jaya. Best whoah !!!!!! Tak payah nak sibuk-sibuk drive...Muahahaaa.... Tapi lama-kelamaan enchek hubby suggest untuk Sha drive ulang-alik OUM Jalan Tun Ismail ke IKANO dan dari IKANO ke Jalan Tun Ismail. Dari Cheras enchek hubby akan pandu kereta ke officenya dan Sha pulak sambung drive ke IKANO. Waktu petang pulak Sha akan drive ke OUM Jalan Tun Ismail amik enchek hubby dan beliau akan sambung drive ke Cheras. :))

OK lah jugak bila drive lagipun Sha menggunakan laluan yg menentang arus yg jammed. Yelah bila ke Damansara dari KL waktu pagi, yg jammednya is laluan Damansara ke KL.  Waktu petang pun sama, laluan yg super jammed is from KL to Damansara and yet Sha dari arah Damansara ke KL. Tapi most of the times bila hari Jumaat tu Sha terpaksa tempoh jammed di waktu petang. Biasalah bila hari Jumaat aje semua orang bubuh status TGIF kat wall facebook masing-masing. Kadang-kadang ternampak kat Twitter gak. THANKS GOD ITS FRIDAY !!! So petang Jumaat tu berduyun-duyunlah kereta ke KL untuk berjimba selepas waktu kerja. :))

So kat bawah ni ialah waktu untuk anda semua berada di point masing-masing baik di Pintu Masuk IKANO mahupun di Stesyen LRT Kelana Jaya (Tapi kena lintas tau, gunalah jejantas tu !! )

Shuttle service:
A free shuttle bus service is available to and from Kelana Jaya LRT Station and IPC Shopping Centre.
IPC shuttle bus service operates daily from 9.00am to 10.30pm.
Pick-up points:
  • Bus Stop opposite the Kelana Jaya LRT Station
  • Main Entrance, Ground Floor of IPC Shopping Centre 
Tapi U Olsss jangan lambat tau, make sure tunggu kat each point at least 15 minutes before pick up time. Sebabnya maksimum bilangan penumpang yg bas ni boleh bawak hanya 40 orang je. Kalau ada lebih penumpang dari tu kenalah tunggu next pick up ataupun ambilah taxi. Ohoiii Sha biasa gak alami situasi macam tu, terlepas bas dan tahan taxi ke IKANO...maka melayanglah Ringgit Malaysia 9 anda..Muahahaha... 

hi...tolong re-tweet dan share di wall facebook anda boleh ?   


    0 comments:

    Post a Comment

    Terima kasih daun keladi
    Esok pagi singgah blog I lagi !!

    Boleh? :))

    Apa-ape pun terima kasih sebab sudi komen,ye !!