Friday, October 12, 2012

Pengalaman menggunakan P1 4G Portable MiFi Modem

Assalamualaikum??

P1 4G MiFi Modem ni memang portable ataupun mudah alih sesuai untuk individu macam Sha ni yg kejab ada kat Cheras kejab ade kat Jln Tun Ismail kejap ada kat Section 14 PJ kejab ada kat IKEA...eh eh ehhh banyak benau berjalan si Sha ni kan? Hehehe. So meaning to say ia mudah untuk dibawa kemana-mana sahaja plus is kecil, ringan dan comel. Hikhik. Heyyy kecil jangan disangka tak power ye sebab bateri modem ni tahan lama jugak....at least tahan 4 jam bergantung pada penggunaan data internet kita. Jikalau kita stucked dalam traffic jammed tu at least adalah penyelamat dalam kereta. Gitu. Boleh juga update blog sepam dua. #Ehh.





So far bila Sha gunakan P1 4G Portable MiFi Modem MF230 ni kat rumah memang berdesup laju je layan internet apatah lagi ketika blogwalking. Seronok je rasanya bila meninggalkan jejak di blog orang lain. Tiada masalah langsung dengan modem P1 ni di area rumah Sha. Thumbs up!! :)



Oleh kerana P1 4G Portable MiFi Modem MF230 ni mempunyai ciri-ciri On The Go so ia bebas digunakan di mana-mana asalkan ada liputan internet di kawasan tersebut. So far internet surfing dengan P1 okay je bila Sha keluar dari rumah, start driving dan Sha masih boleh connected to the world, ecewahhh. Cuma biasalahkan kadang-kadang warna merah yg berkelip-kelip instead of warna oren sebabnya kita kene faham, data sedang dihantar dari pencawang yg terdekat dengan kita ketika itu. Meaning to say, ketika Sha berada di Jalan Istana contohnya, data dihantar dari pencawang A dan ketika Sha dah ada kat SPRINT highway, data dihantar dari pencawang B. Gitu. So it takes time, at least for 10 seconds untuk internet surfing kita kembali normal yakni lampu berwarna oren akan menyala di modem P1 tersebut.

Berbaloi-baloilah bang, kakak, adik-adik yg lovely sekalian apabila kita hanya perlu spend RM69 jek sebulan untuk pelan terbaru P1 yakni ToGo Plans ini. Kita akan dapat liputan 4G unlimited lepas tu dapat pulak quota penggunaan sebanyak 6GB. 

Dah nama pun personal WiFi hotspot so kaedahnya bukan kita sorang-sorang jek yg dapat guna internet tapi boleh berkongsi data internet P1 ini dengan 5 orang di dalam waktu yg sama. Hah kiranya in case ada satu hari tu si laki bini dua-dua sakit tekak ngan hilang suara so bolehlah whatsapp jek masing-masing tak payah nak cakap-cakap. SMS pun tak payah! Jimat kos SMS. Hehehe

Check it out kat SINI yekkk :)

Anyway terima kasih kepada P1 kerana sudi kasi Sha review produk ini. Best!!!!!

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi
Esok pagi singgah blog I lagi !!

Boleh? :))

Apa-ape pun terima kasih sebab sudi komen,ye !!