Thursday, January 10, 2013

Selamat Hari Jadi Abah

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, hari ni genaplah usia abah Sha yang ke 67 tahun. Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi di atas limpah kurnia dan keberkatan yang Allah berikan kepada keluarga kami. Abah seorang ketua keluarga yang sangat pentingkan disiplin di dalam segala hal. Abah seorang yang tegas tetapi di dalam ketegasan itu beliau masih boleh dibawa berbincang. 

Teringat masa Sha kecik-kecik dulu abah bukan seorang yang suka bercakap sangat tapi jika ada yang beliau bebelkan tu, pastinya ia something yang sangat penting, termasuklah apabila anak-anaknya ada buat silap. Sha lah tu yang degil dan buat silap ! Hehehe. Abah juga seorang yang sporting tau sebab selalu bawak kami semua pergi beriadah ke sana ke mari. Kebanyakan air terjun kat KL Selangor Perak Johor semua kami pernah pergi tau. Cakap je kat abah nak mandi laut ke atau mandi sungai tak pun nak mandi air terjun, semua tempat beliau bawak. Mak Sha pun sporting juga sebab selalu siapkan bekalan makanan yang sedap-sedap untuk picnic kami tu. Memang best lah !!! Awesome =)

Moment paling Sha ingat tentunya ketika Sha beritahu tentang keputusan SPM Sha kat abah. Ya Allah menitis air mata ni bila dapat berikan keputusan yang cemerlang kat abah dan melihat abah senyum. Walau apa pun jasa dan pengorbanan abah tak terbalas lagi. Hanya doa yang dapat Sha panjatkan agar Allah Taala berikan kesihatan yang baik buat abah dan mak. Semoga mak dan abah happy sokmo ye ! Amin =)

kalau nak tahu Sha ni antara anak yang manja tau hari-hari Sha akan call mak dan abah di kampung untuk bertanya khabar dan borak-borak.  yeahh lets call our parents often !
     

1 comments:

KiD said...

Selamat hari jadi Pakcik.. semoga sentiasa diberkatiNya.. ameen

Post a Comment

Terima kasih daun keladi
Esok pagi singgah blog I lagi !!

Boleh? :))

Apa-ape pun terima kasih sebab sudi komen,ye !!