Thursday, July 19, 2012

Brisik Restaurant : Indonesian Siamese Cuisine

Assalamualaikum ? Salam sejahtera !




Anda penggemar makanan dari Indonesia dan Thailand? Semestinya anda sudah terbayangkan Gado-Gado, satu juadah yg sangat popular di Indonesia kan? Tom Yam pula sangat sinonim dengan menu dari negara Thailand bukan? Tetapi di Restoran Brisik anda bukan saja dapat menikmati makanan dari sebuah negara sahaja malah anda dapat menikmati menu istimewa dari kedua-dua buah negara iaitu masakan Jawa dan Siam serta boleh didapati di bawah satu bumbung! Unik bukan? *SenyumSampaiKeTelinga*

Pada hari Ahad yg lalu Sha telah menghadirkan diri ke Ramadhan Food Review yg telah dianjurkan oleh Restoran Brisik dengan kerjasama My LittleWing serta di taja bersama oleh HEINZ, SIMPLOT dan Majalah AROMA terbitan SURI MEDIA.

Sempena bulan Ramadhan yg bakal tiba, Restoran Brisik bakal menyajikan juadah berbuka puasa secara buffet dengan tawaran harga yg sangat berpatutan iaitu RM 45.00 nett bagi dewasa dan RM 25.00 nett bagi kanak-kanak.

Restoran Brisik terletak di sebuah lokasi yg amat strategik yakni di Jaya One, Jalan Universiti, Petaling Jaya yg berjarak kurang dari 10 minit perjalanan dari Lebuhraya Persekutuan. Nak tahu apakah landmarknya? Landmarknya ialah Menara SOCSO yg terletak di tepi Federal Highway. Anda perlu mengambil laluan ke arah University Hospital ataupun juga dikenali sebagai Pusat Perubatan Universiti Malaya dan anda perlu meneruskan perjalanan sehingga anda nampak Jaya One, sebuah shopping centre di sebelah kiri jalan.

Restoran Brisik telah memilih nama Juadah @ Maghrib sebagai nama Buffet Ramadhan pada kali ini. Berikut adalah menu Juadah @ Maghrib yg disajikan di Restoran Brisik:-


Menu Juadah @ Maghrib  :

STARTER :
Rojak buah
Grilled veggies
Fried honey chicken
Gado gado
Fruit salad
Keropok
Tauhu bakar
Pasta salad 
Fried mee


MAIN COURSE 1 :
Ikan bakar such as kembung pepes / pari / tilapia / bawal / lele / seafood
Rice with lalapan


MAIN COUSE 2 :
Steamboat on each table with varieties
Serve in pot with Tum Yam Soup and Chicken Soup


DRINKS :
Hot :
Kopi ‘ o ’
Teh ‘ o ‘ 
Nescafe ‘ o ‘ 
Ice :
Air suling
Selasih
Cincau soya


DESSERT :
Mixed kueh nyonya and etc.




Bahagian luar Restoran Brisik dengan keluasan yg boleh menempatkan seramai 30 orang pelanggan pada satu masa. Luas kan? Fresh air tau kat sini :))



Food Blogger kita, Hazman Fadzil bergambar bersama Cik Hartina Arssid selaku Event Manager MY LITTLEWING. Dua-dua sweet dan dua-dua charming!!! *WootWoot*


      

Bahagian dalam Restoran Brisik yg mempunyai dekorasi yg sungguh cantik dan elegant. Setiap sudut dan set meja mempunyai citarasa berbeza.


Produk dari HEINZ dan SIMPLOT yg digunapakai ketika Cooking Demo berlangsung di majlis Food Review tersebut. Haaaaa kat situ ada blogger-blogger famous seperti DeqNoor, Nurul, YanaYassin, Rabiatul Adawiyah dan CikLilyPutih.


SIMPLOT Popcorn Hashbrown, Satay Serai (Ayam dan Daging), Daging Bakar dengan sos cili HEINZ, Sosej yg digaul dengan sos pasta HEINZ serta Lele @ Ikan Keli masak sambal. Semuanya sedap-sedap belaka.

Anda berminat untuk menikmati Juadah @ Ramadhan di Restoran Brisik?

Anda boleh membuat penempahan dengan menghubungi:-


Brisik Restaurant
10-1, Palm Square Jaya One, 72, Jalan Universiti
46200 Petaling Jaya, Selangor 
03-79586681
Terima kasih kepada Bro Framestone yg sudi mengajak Sha untuk Food Review pada kali ini serta setinggi-tinggi penghargaan kepada Cik Hartina di atas penganjuran majlis yg sungguh meriah dan happening. Million thanks to Hazman Fadzil kerana sudi memberi greenlight untuk Sha tempek gambar-gambar yg beliau rakamkan ketika majlis ini berlangsung di atas sebab-sebab teknikal yg amat dikesali. :))



10 comments:

daddydee said...

wah sedap nya...dekat je dengan umah...nanti boleh la try makan kat situ...

Unknown said...

kak sha pun da buat entri ni dah.haha

awekretro.com said...

wow!! makan.makan...best nyerrr

|| NaFiRaa || said...

waahhhh..meriahnye makanan.. suka jugak baca blog HazmanFadzil tuh.. respek abes sebab dia boleh makan byk2 dlm satu masa.. hehehehe

Eliss said...

menariknya makanan2 tu.kalau tengok esok mau menangis :p

selamat berpuasa !

hazman aka species1980 said...

cayalah.... good review laa sha

Geng Borak said...

untung laaaa.. dapt gi brisik.. heheheh

Unknown said...

hurm..bleh tahan gak harga nya ye...makanan pun mcm menyelerakan..tp ntah bila la gamaknya ada time nak ke sana T___T

Anonymous said...

Wah3!!

Bestnya gi test food...

So apakah menu kita Ramadhan ini??
=b

Ur Hubby
^_^

Unknown said...

Thank you Sharida for your grat post about Brisik. Next time if I ada event datang lagi yer :-)

Post a Comment

Terima kasih daun keladi
Esok pagi singgah blog I lagi !!

Boleh? :))

Apa-ape pun terima kasih sebab sudi komen,ye !!