Wednesday, January 16, 2013

Mak dah discharge dari hospital

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, gembira nya hati ini bila doktor sudah beri greenlight kepada mak Sha untuk discharge dari hospital hari ini. Alhamdulillah syukur.

Sebenarnya sejak petang Isnin kelmarin, mak Sha telah ditahan di wad SDMC kerana kesakitan di lutut beliau. Sesiapa pun tak suka duduk dalam wad sebab kita tak bebas untuk buat apa-apa yang kita suka. Kesihatan kita dipantau oleh doktor dan nurse setiap masa. Tengah-tengah tidur pun kita diperiksa oleh nurse, nak check BP lah nak check suhu badanlah. Menu makanan seharian pun dikawal oleh pihak hospital. Pendek kata segalanya diperhatikan.

Akan tetapi jika difikir kembali, kadang-kala seseorang itu perlu berehat dari segala perkara. Berehat dari memasak dan berehat dari aktiviti surirumah yang biasa. Opss tapi bukan berehat dari solat ye kerana Agama Islam mempunyai cara tertentu untuk mengerjakan sembahyang bagi sesiapa yang sakit. Alhamdulillah, walaupun mak sakit namun beliau tak tinggalkan sembahyang. Bukankah sembahyang itu tiang agama?

Yang penting kesihatan mak Sha sudah bertambah baik dan beliau tak sakit lagi. Tiap-tiap hari kami adik-beradik yang berdekatan di KL ambil giliran untuk jaga mak di hospital.  Itu adalah salah satu terapi untuk mak cepat sembuh juga =) Thank you boss sebab kasi Sha cuti semalam. Hehehe.

Walaupun begitu, adik beradik Sha yang tinggal jauh dari KL turut mendoakan kesihatan mak dan turut berikan sokongan moral untuk mak. Sha doakan mak sihat selalu. Amin...

2 comments:

Sumijelly said...

Semoga mak sha cepat sembuh!

Http://sumijelly.com

YatieOwner said...

syukur alhamdulillah kak sha :)
semoga mak kak sha sentiasa sihat walafiat. insyaAllah.
mama PG pun sakit2 juga. rasanya musim sakit kot kan skg. anak2 buah PG pun bersakitan kat rumah ni.

Post a Comment

Terima kasih daun keladi
Esok pagi singgah blog I lagi !!

Boleh? :))

Apa-ape pun terima kasih sebab sudi komen,ye !!